نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان بر موضع قاطع مردم لبنان برای دفاع از سرزمین خود تاکید کرده و خواستار اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ علیه رژیم صهیونیستی شد.

نجیب میقاتی: تهدیدات صهیونیست‌ها به جنگ لبنانی‌ها را نمی‌ترساند

به گزارش قدس آنلاین، «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان امروز سه شنبه درباره تحولات مرزهای جنوبی این کشور صحبت کرد.

وی تاکید کرد: لبنان هرگونه خشونت به ویژه اعمال خشونت علیه غیر نظامیان را محکوم کرده و خواستار توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ بین‌الملل است.

وی گفت: این مساله واقعا عجیب است که رژیم صهیونیستی با توجه به جنایات جنگی و قتل عام هر روزه فلسطینیان، بخواهد در قبال کشته شدن اعراب ساکن منطقه مجدل شمس (در جولان اشغالی سوریه) ناراحت و آزرده خاطر باشد.

میقاتی در ادامه افزود: تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و ایجاد ترس و وحشت از طریق هشدار درباره جنگ گسترده، مانع دفاع مردم لبنان از سرزمین خود نخواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد که همه کشورهای دوست و همراه ما در جهان از این موضع لبنان آگاه هستند و افزود: لبنان به زودی اقدامات رژیم صهیونیستی در زمینه قطعنامه های بین المللی را از طریق نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ‌ملل، پیگیری خواهد کرد.

میقاتی از تمام کشورهای جهان که در جریان این تهدیدات با لبنان همراه بوده‌ و برای توقف جنایات این رژیم علیه لبنان تلاش کرده‌اند، تشکر کرد.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان از مردم خود خواست تا گرفتار شایعاتی که رسانه‌های صهیونیستی برای ایجاد رعب و وحشت منتشر می‌کنند، نشوند و تصریح کرد: تنها هدف این جنگ روانی آسیب رساندن به روحیه مردم لبنان است.

میقاتی تاکید کرد که کشور لبنان قادر به مدیریت هرگونه پیش‌آمدی هست اما اولویت ما اقداماتی است که میان مردم ایجاد رعب و وحشت نکند.

وی اظهار کرد که کمیته اضطراری که هیات وزیران دولت لبنان در روزهای نخست تجاوزات رژیم صهیونیستی، آن را تشکیل داد همچنان فعال بوده و نشست‌های وزیران لبنان نیز در این هفته به صورت فشرده در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.